|
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia imienia Feliksa Nowowiejskiego w Zgorzelcu ul. Langiewicza 29, 59-900 Zgorzelec tel./fax (075) 646-68-86
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5394 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | PAŃSTWOWA SZKOŁA MUZYCZNA I STOPNIA
- cykl sześcioletni - cykl czteroletni
PAŃSTWOWA SZKOŁA MUZYCZNA II STOPNIA
- wydział instrumentalny – 6 lat
|
"Od muzyki piękniejsza jest tylko cisza."
Paul Claudel
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia prowadzi kształcenie artystyczno-zawodowe w zakresie gry na instrumentach na podstawie ramowych planów nauczania.
Cele nauczania w szkole I stopnia
- zainteresowanie ucznia muzyką i rozbudzanie zamiłowania do muzyki
- rozwijanie uzdolnień muzycznych ucznia w sposób dostosowany do jego wieku i predyspozycji
- nauczanie podstaw gry na instrumencie
- rozwijanie umiejętności technicznych i interpretacyjnych
- nauczanie zasad notacji w stopniu umożliwiającym samodzielne odczytywanie zapisu nutowego
- przygotowanie do samodzielnego opracowywania krótkich i łatwych utworów
- rozwijanie naturalnej ekspresji twórczej ucznia i kształcenie wyobraźni artystycznej
- rozwijanie umiejętności muzykowania zespołowego
- przygotowanie ucznia do publicznych występów estradowych, zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu muzycznym
- zapoznanie ucznia z podstawową wiedzą o muzyce
- kształtowanie wrażliwości estetycznej i poczucia piękna
- przygotowanie absolwentów do dalszego kształcenia w szkole II stopnia
Cele nauczania w szkole II stopnia
- rozwijanie elementów techniki oraz pogłębionej strony wyrazowej
- doskonalenie umiejętności samodzielnego interpretowania utworów zgodnie z kanonami stylu i formy muzycznej
- nauka samodzielnego opracowywania wykonywanych utworów i umiejętności rozwiązywania problemów
- rozwijanie pamięci muzycznej i opanowania estradowego
- zaznajomienie z podstawowymi zagadnieniami z historii muzyki, literatury muzycznej, form muzycznych, zasad muzyki i harmonii
- opanowanie umiejętności z kształcenia słuchu
- opanowanie umiejętności sprawnego czytania a vista
- pogłębienie umiejętności muzykowania kameralnego
- rozwijanie umiejętności pracy w dużym zespole wykonawczym (chór, orkiestra)
- przygotowanie do podjęcia studiów muzycznych oraz do czynnego uczestnictwa w życiu muzycznym
Szkoła realizuje cele poprzez:
- prowadzenie zajęć praktycznych i teoretycznych w zakresie przedmiotów objętych planem nauczania
- organizowanie w roku szkolnym imprez prezentujących osiągnięcia wszystkich uczniów (koncerty, przeglądy, popisy, warsztaty)
- uczestniczenie w przesłuchaniach, festiwalach, konkursach regionalnych i ogólnopolskich i międzynarodowych
- nawiązanie kontaktów ze szkołami i instytucjami kulturalnymi w kraju i zagranicą
- zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony przed przemocą, uzależnieniem, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej
Szkoła współdziała ze środowiskiem lokalnym, organizacjami samorządowymi i innymi w rozwijaniu działalności kulturalnej i artystycznej.
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|